EUROSTAŻ u Traugutta!

12 czerwca, 2024

W dniach od 27 maja do 9 czerwca uczniowie 4 klasy technikum informatycznego odbywają dwutygodniowe praktyki w sycylijskiej miejscowości Milazzo. Międzynarodowy staż naszych uczniów jest realizowany w ramach programu ERASMUS PLUS w sektorze: Kształcenie i szkolenia zawodowe.

Celem praktyk jest podniesienie kompetencji zawodowych i językowych uczniów, aby zwiększyć ich szanse na znalezienie zatrudnienia w dowolnym kraju Unii Europejskiej w przyszłości. Poza zdobywaniem cennego doświadczenia zawodowego uczniowie integrują się, zwiedzają atrakcje turystyczne, poznają kulturę kraju goszczącego oraz doskonalą umiejętności językowe.

W pierwszym dniu pobytu, grupa stażystów odbyła kilkugodzinne przygotowanie kulturowe, w czasie którego została im zaprezentowana bogata historia oraz kultura tego regionu jak również podstawowe standardy ‘sycylijskiego sposobu bycia’. Przygotowanie zakończyło się spacerem po urokliwych uliczkach i zakamarkach Milazzo oraz słodkim poczęstunkiem, którym była sycylijska granita, czyli mrożony deser na bazie kawy lub soków owocowych.

Było włosko i bosko!

Oczywiście wszystkie działania realizowanego przedsięwzięcia są sfinansowane w 100% ze środków Unii Europejskiej.

Kolejne dni naszych stażystów upływają nie tylko na zdobywaniu cennego doświadczenia zawodowego i szlifowaniu języka angielskiego, ale także na poznawaniu kultury i historii kraju goszczącego.

W dniu 28 maja, ekipa stażystów pod opieką p. Piotra Grojca, Beaty Miłoszewskiej-Wilk oraz Zbigniewa Prasełka wypłynęła z miejscowego portu do archipelagu Wysp Liparyjskich, zwanych też Eolskimi, gdzie według legend mitologii greckiej, bóg wiatrów Eol miał swoją siedzibę i z polecenia Zeusa zarządzał tam wiatrami. W czasie rejsu ekipa odwiedziła bajeczną wyspę Panareę oraz Stromboli, której większość powierzchni zajmuje jeden z najaktywniejszych wulkanów w tej części świata. Uczniowie mieli tu niepowtarzalną okazję zobaczyć wyrzucaną spektakularnie z krateru lawę oraz popiół. Tym razem było bardzo gorąco i ekscytująco!

Dzień Dziecka grupa naszych międzynarodowych praktykantów spędziła bardzo aktywnie. W godzinach porannych udaliśmy się na wycieczkę, której pierwszym punktem docelowym był wulkan Etna, będący jednocześnie największym, aktywnym wulkanem Europy.

Drugą część dnia spędziliśmy w zawieszonej na wzgórzu, między niebem a morzem przecudnej Taorminie, zwanej Perłą Sycylii.

Nie samymi praktykami żyje eurostażysta, czasami musi opuścić mury hotelu, żeby udać się na ekscytującą wyprawę. 6 czerwca nasza grupa zwiedziła Capo di Milazzo- cienki półwysep w północno- wschodniej części Sycylii, gdzie mogliśmy podziwiać tutejszą faunę i florę oraz niesamowite formacje skalne, a także skorzystać z kąpieli w Piscina di Venere. Zwiedziliśmy również Sanktuarium Św. Antoniego oraz Castello di Milazzo. Po tak intensywnym dniu, jutro możemy wrócić do naszych obowiązków, marząc oczywiście o kolejnej wyprawie w nieznane.

8 czerwca, dzień przed powrotem do Polski, zwiedziliśmy Palermo- stolicę i największe miasto na Sycylii. Zachwyciła nas Katedra w Palermo, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO oraz budynek teatru, czyli Teatro Massimo, a także główna ulica miasta, która doskonale oddaje wielokulturowość tego miejsca. Kolejnym celem naszej wyprawy było malownicze miasteczko Cefalu, które jest znane z katedry oraz skały La Rocca. Spacerując wąskimi uliczkami mogliśmy tu poczuć prawdziwą sycylijską atmosferę, której z pewnością będzie nam brakować po powrocie do kraju.

Wieczorem zjedliśmy kolację w restauracji w Milazzo i tak powoli kończy się nasza włoska przygoda.

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.