Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w klasie 1A

23 listopada, 2017

Biologia, chemia, fizyka i geografia podobnie jak przedmioty humanistyczne kształtują postawy obywatelskie poprzez rozwijanie umiejętności rozumowania. Świadomy obywatel powinien umieć odróżnić, co jest opinią, a co faktem, na przykład w odbiorze reklam, odnieść zdobytą w trakcie nauki wiedzę do życia codziennego, czy poruszać się sprawnie w natłoku informacji. Powinien także na podstawie ulotki dołączonej do leku ocenić, czy nie ma przeciwwskazań do jego przyjęcia, albo umieć świadomie zadecydować w głosowaniu o budowie spalarni śmieci w swojej gminie, biorąc pod uwagę merytoryczne argumenty, a nie emocje.

23 listopada miało miejsce badanie kompetencji przyrodniczych w klasie 1A przeprowadzone przez Instytut Badań Edukacyjnych, który jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe nad funkcjonowaniem i efektywnością systemu edukacji w Polsce. Badanie realizowane jest w szkołach ponadgimnazjalnych w pierwszym semestrze I klasy. Celem badania jest zdiagnozowanie kompetencji uczniów w zakresie nauk przyrodniczych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na umiejętności rozumowania.

Laboratorium myślenia sprawdza u absolwentów gimnazjów poziom posiadanych umiejętności niezbędnych w dorosłym życiu.

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Akceptuję!